Τα αλυσοπρίονα είναι εύχρηστα, σκληρά εργαλεία. Μπορεί επίσης να είναι δυσκίνητα και επικίνδυνα. Αυτές είναι οι αγαπημένες μας συμβουλές για ασφαλές και αποτελεσματικό αλυσοπρίονο.

1/10

Προφυλακτήρας λεπίδας αλυσοπρίονου

Προστατέψτε μια λεπίδα αλυσοπρίονου με 3/4-in. μόνωση σωλήνα αφρού. Τυλίξτε τη μόνωση γύρω από τη λεπίδα και δέστε τη σφιχτά με δύο λαστιχάκια.

2/10

Αποφύγετε τη κλώτσιμα Αλυσοπρίονου

Το κόψιμο με την αλυσίδα στο κάτω μέρος της ράβδου είναι ο πιο συνηθισμένος και φυσικός τρόπος κοπής. Το πριόνι τραβάει ελαφρά και ελέγχεται εύκολα διατηρώντας σταθερό κράτημα. Το κόψιμο από την κάτω πλευρά ενός κλάδου απαιτεί να κόψετε με το πάνω μέρος της ράβδου. Αυτό είναι λίγο ανησυχητικό στην αρχή γιατί το πριόνι σπρώχνει προς το μέρος σας. Αλλά είναι ασφαλές αρκεί να είστε καλά προετοιμασμένοι και να ακολουθείτε όλες τις άλλες προφυλάξεις.

Ωστόσο, υπάρχει ένα σημείο στη μπάρα που πρέπει να αποφύγετε προσεκτικά. Αυτό το σημείο, που ονομάζεται ζώνη κλώτσησης, είναι το πάνω μισό της άκρης της μπάρας. Εάν η ζώνη ανάκρουσης έρθει σε επαφή με κάτι ενώ η αλυσίδα κινείται, το πριόνι θα κλωτσήσει προς τα πάνω και πίσω προς το μέρος σας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα σύγχρονα αλυσοπρίονα είναι εξοπλισμένα με ένα φρένο αλυσίδας σχεδιασμένο να σταματά την αλυσίδα σε περίπτωση ανάκρουσης. Είναι επίσης ο λόγος που πρέπει να διατηρείτε πάντα μια κυκλική λαβή με τον αντίχειρά σας γύρω από την μπροστινή λαβή. Αλλά η καλύτερη άμυνα είναι να αποφύγεις τη ζώνη του λακτίσματος.

Αν δεν σας αρέσουν τα ογκώδη ηλεκτρικά εργαλεία Δοκιμάστε το μίνι αλυσοπρίονο Kraftworld.

3/10

Πώς να ξέρετε πότε είναι ώρα να ακονίσετε

Μια κοφτερή αλυσίδα κόβει καλά με πολύ μικρή δύναμη στη ράβδο, ενώ μια θαμπή αλυσίδα τείνει να οδηγεί στην τομή χωρίς να την βαθαίνει. Εάν αναγκάζετε το πριόνι να το πείσει να κόψει, η αλυσίδα είναι θαμπή και χρειάζεται ακόνισμα. Επίσης, όταν η αλυσίδα φτύνει σκόνη αντί για τσιπς, ήρθε η ώρα να πιάσετε μια στρογγυλή λίμα και να ακονίσετε τα κοπτικά. Μάθετε περισσότερα σχετικά με το ακόνισμα αλυσοπρίονου για να επιτύχετε μέγιστη απόδοση.
4/10

Πρόληψη τραυματισμών από το Αλυσοπρίονο

Οι πιο συνηθισμένοι τραυματισμοί με αλυσοπρίονο στον μηρό και τον αριστερό βραχίονα μπορούν ουσιαστικά να εξαλειφθούν με δύο απλές προφυλάξεις.

Πρώτον, τυλίγετε πάντα τον αντίχειρα του αριστερού σας χεριού γύρω από την μπροστινή λαβή ενώ κόβετε. Αυτή η κυκλική λαβή διατηρεί το πριόνι υπό έλεγχο σε περίπτωση κλωτσήματος.
Δεύτερον, όταν μετακινείστε από μέρος σε μέρος με το πριόνι να τρέχει, ακόμα κι αν είναι μόνο στο επόμενο κλαδί, αφαιρείτε πάντα το δεξί σας χέρι από την πίσω λαβή και μεταφέρετε το πριόνι στο πλάι σας με το αριστερό σας χέρι κρατώντας την μπροστινή λαβή. Στη συνέχεια, αν σκοντάψετε ή σκοντάψετε, δεν υπάρχει περίπτωση ο κινητήρας του πριονιού να επιταχύνει και να ξεκινήσει την περιστροφή της αλυσίδας.

5/10

Φορέστε τον κατάλληλο εξοπλισμό ασφαλείας

Αγοράστε εξοπλισμό ασφαλείας και φορέστε τον. Τα ειδικά σκασίματα συχνά σταματούν μια κινούμενη αλυσίδα και σώζουν τον μηρό σας. Ένα κράνος με οθόνη προσώπου και προστασία αυτιών είναι ένας βολικός τρόπος για να έχετε εύχρηστη την προστασία κεφαλιού, ματιών και αυτιών σε μια άνετη συσκευασία. Φορέστε μπότες με ατσάλινες μύτες, ανθεκτικές στο κόψιμο και ένα μακρυμάνικο πουκάμισο για προστασία από τις αναπόφευκτες γρατσουνιές.

6/10

Το ακόνισμα αλυσοπρίονου έγινε πιο εύκολο

Όταν ακονίζετε το αλυσοπρίονο σας, είναι εύκολο να μπερδευτείτε σχετικά με το ποια δόντια έχετε ακονίσει και ποια όχι καθώς τραβάτε την αλυσίδα γύρω από τη μπάρα. Για να αποφύγετε τη σύγχυση, απλώς σημειώστε κάθε δόντι με έναν μόνιμο μαρκαδόρο αφού το ακονίσετε.

7/10

Περιποιηθείτε τη βενζίνη όταν την αγοράζετε

Ξέρετε πόσο κοστίζει η μέση επισκευή μικρού κινητήρα; Ούτε εμείς, αλλά είναι πολλά! Και μια τεράστια πηγή εσόδων για τα συνεργεία μικρών κινητήρων είναι οι επιδιορθώσεις σε κινητήρες που λειτουργούσαν με παλιά βενζίνη. Τα σύγχρονα σκευάσματα βενζίνης απλά δεν διαρκούν τόσο πολύ όσο τα προηγούμενα. Και όταν η βενζίνη αρχίζει να χαλάει, όχι μόνο δυσκολεύει την εκκίνηση του κινητήρα, αλλά και γεμίζει ολόκληρο το σύστημα με τσίχλα και βερνίκι.

Επομένως, εάν έχετε βενζίνη στη διάθεσή σας για να λειτουργήσετε το αλυσοπρίονο σας, επεξεργαστείτε τη βενζίνη με σταθεροποιητή αμέσως μετά την αγορά της. Αυτό θα σας εξοικονομήσει πολλά χρήματα από τους λογαριασμούς επισκευής αργότερα.

8/10

Γάντια ποδηλάτου για ηλεκτρικά εργαλεία

Τα γάντια με τζελ που χρησιμοποιούν οι ποδηλάτες είναι εξαιρετικά για την απορρόφηση των κραδασμών ηλεκτρικών εργαλείων, όπως αλυσοπρίονα, τριβεία και χλοοκοπτικά.

Φωτογραφία: Aero Tech Designs, Inc.

9/10

Πώμα διαρροής ρεζερβουάρ βενζίνης Αλυσοπρίονου

Αν πρέπει να γείρετε το αλυσοπρίονο (ή το χορτοκοπτικό σας) για να κάνετε επισκευές, δείτε πώς να αποτρέψετε τη βενζίνη από τις οπές του καπακιού εξαερισμού του κινητήρα. Τοποθετήστε ένα κομμάτι πλαστικής μεμβράνης πάνω από το άνοιγμα και μετά βιδώστε ξανά το καπάκι.

10/10

Προστασία της ακοής: Τι πρέπει να χρησιμοποιώ;

Ο κίνδυνος βλάβης της ακοής είναι υψηλότερος για όσους χρησιμοποιούν θορυβώδη εξοπλισμό κάθε μέρα. Αλλά αν χρησιμοποιείτε ηλεκτρική σκούπα, φυσητήρα φύλλων ή κυκλικό πριόνι χωρίς προστασία ακοής, προκαλείτε μόνιμη ζημιά κάθε φορά. Και αυτό είναι απλώς ανόητο γιατί η προστασία της ακοής σας είναι τόσο εύκολη. Στόχος είναι να μειωθούν τα επίπεδα θορύβου στα 90 ντεσιμπέλ. Όλες οι μορφές προστασίας της ακοής—ωτοασπίδες, αφρώδες ωτοασπίδες μιας χρήσης, επαναχρησιμοποιούμενα βύσματα— είναι επαρκείς για τον περισσότερο θόρυβο. Με εξαιρετικά δυνατό εξοπλισμό, όπως καρφωτικά πλαισίωσης και αλυσοπρίονα, είναι έξυπνο να χρησιμοποιείτε τόσο βύσματα όσο και ωτοασπίδες. Από τους ξυλουργούς με τους οποίους μιλήσαμε, μερικοί προτιμούσαν ωτοασπίδες, σε άλλους άρεσαν τα βύσματα, αλλά όλοι είπαν το ίδιο πράγμα: “Τους μισούσα στην αρχή — άβολα, άβολα, #&%* ενόχληση. Αλλά μετά από μια ή δύο μέρες ,Τα συνήθισα. Τώρα μου αρέσουν πραγματικά. Δεν αντέχω τον θόρυβο χωρίς αυτά.” Δοκιμάστε την προστασία της ακοής και θα σας αρέσει και εσάς.